All times are UTC + 1 hour

Welcome
Welcome to the Attachment Parenting Europe forum.

You are currently viewing our boards as a guest, which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community, you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content, and access many other special features. Registration is fast, simple, and absolutely free, so please, <a href="/profile.php?mode=register">join our community today</a>!

For more information: http://www.attachmentparenting.eu

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: In bed slapen en gaan kruipen
PostPosted: Sat Dec 15, 2007 4:22 pm 

Hallo

Mijn zoon slaapt bij ons in bed,maar begint nu te kruipen. Tot nu toe is hij niet zo snel en ben ik altijd op tijd in de kamer als hij wakker wordt, maar dit zal vast gaan veranderen... Hoe doen anderen dat als de kleintjes gaan kruipen? Toch maar in een eigen bed? Dat zie ik nog niet zitten. Maar hoe voorkom ik dat hij uit bed gaat vallen?

Groetjes

Rosanne

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Dec 16, 2007 1:59 pm 

Hoi Rosanne,

Onze dochter slaapt ook ieder slaapje in ons grote bed, en we hebben daarom een paar maatregelen genomen.
Zo ligt ze in een slaapzakje, zodat ze niet makkelijk gaat kruipen of lopen. Ook hebben we een enorme rand van kussens om ons bed liggen, om voor een zachte landing te zorgen. Het voedingskussen komt zo ook nog eens van pas...
Je kan ook je matras op de grond leggen, zodat het niet zo hoog is als je kindje eraf kruipt.
Ons kindje is wel een paar keer uit bed gekropen, voordat ze een slaapzakje aanhad. De kussens hebben haar val gebroken, maar het was toch wel schrikken. Ze heeft er wel van geleerd dat het bed grenzen heeft, die ze nu gepast voorzichtig benaderd. Ze klimt nu zelf in en uit bed, zonder te vallen. Maar ze is al bijna 16 maanden, dus waarschijnlijk een stuk ouder dan jouw kindje. Als ze wakker wordt, blijft ze trouwens gewoon liggen totdat ik bij haar ben om de slaapzak uit te doen. Ze ligt dan hele verhalen te vertellen, heel lief!

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Dec 17, 2007 10:26 am 

Hai Rosanne,

Onze dochter heeft ook vanaf haar geboorte bij ons in bed geslapen. Toen ze ging kruipen heb ik haar geleerd hoe ze van het bed af kan komen:
Liggen op haar buik, voetjes eerst van het bed af. Ze landde dan stevig op haar voetjes en ging dan zitten en verder. Ik heb het echt maar een keer of drie met haar samen gedaan en toen snapte ze het.

Ons bed staat tegen de muur en aan de andere kant staat een ledikantje/co-sleeper waardoor ze er niet zomaar kon uitvallen. Als ze eruit wilde kroop ze zelf naar het voeteneinde en ging ze zonder problemen van het bed af.

Succes!
Zea

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Dec 19, 2007 9:15 am 

Hallo

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben nu een stuk minder ongerust. Loek is een paar weken geleden van de bank gevallen en ik was al helemaal bang dat hij ook van het bed zou gaan vallen. Maar tot nu toe blijft hij idd altijd gewoon liggen tot wij komen. We gaan ook meteen als we horen dat hij wakker is. Ik denk dat ik me niet zo druk hoef te maken. Hij leert vast snel lopen, staan kan hij al een beetje,dus dan kan hij ook van het bed af leren gaan.

Groetjes!
Rosanne

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC + 1 hour